دره ازنا جاسب دلیجان
دره ازنا جاسب دلیجان
دره ازنا جاسب دلیجان، یكی از زیباترین دره های واقع در مركز ایران و استان قم به شمار می رود. از مزایای ....


موقعیت دره ازنا جاسب دلیجان روی نقشه آب و هوای قم
  • توضیحات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر

دره ازنا جاسب دلیجان، یكی از زیباترین دره های واقع در مركز ایران و استان قم به شمار می رود. از مزایای این دره زیبا، صعود به ارتفاعات نخجیر و كوه های اطراف آن می باشد كه هم به صورت كوه پیمایی عمومی و هم به صورت تخصصی انجام می پذیرد.
دره جاسب كه در مواقع بارانی و فصل های پر آبی و بارش ، رودخانه ازنا آن را زیباتر می کند، در كنار و همراه با جاده اصلی دسترسی دلیجان به منطقه ییلاقی جاسب واقع شده است. این دره که امتداد مفید آن برای سنگنوردی و اسلک لاینینگ در حدود ۴ کیلومتر می باشد، و ارتفاع آن در برخی از مناطق به حدود ۱۱۰ متر می رسد، دارای پتانسیل بسیار بالایی برای اسلک لاینینگ، تیرول، سنگنوردی و بیس جامپینگ می باشد.

این منطقه در سال ۱۳۸۳ توسط سنگنوردان استان قم شناسایی و حدود ۱۰ مسیر سنگنوردی در آن گشایش شد. در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار قهرمان بیس جامپینگ ایران پرشی از این دره انجام داد.از نكات برجسته دیگر آن پوشش گیاهی متنوع و حیات وحش بی نظیر آن است. وجود جنگل درختچه های بادامچه كوهی نیز بر زیبایی آن افزوده است.
دسترسی بسیار آسان به این منطقه (زیرا جاده ی اصلی جاسب به دلیجان دقیقا از دل این دره عبور می کند)، و همچنین جای پارک مناسب و دسترسی آسان به بالای دره از مزایای دیگر منطقه می باشد.
این دره هر جمعه و در تمامی فصول سال میزبان گردشگران و كوهنوردان و صخره نوردان و طبیعت دوستانی از شهر های اطراف و حتی سایر نقاط كشور است.

آدرس : استان قم – دلیجان – منطقه ییلاقی جاسب

دره ازنا جاسب دلیجان
دره ازنا جاسب دلیجان
دره ازنا جاسب دلیجان

منبع: سیری در ایران
نظر شما
کد امنیتی